Kegelovy cviky

Kegelovy cviky se začaly praktikovat přesně před 67 lety. Kdy doktor Arnold Kegel představil světu svůj první článek o této metodě, v němž americkým čtenářům přiblížil tehdejší novinku. Sám autor tvrdil, že jeho cviky mají pozitivní vliv na ženský sexuální život. O několik let později se k této problematice vrátil sexuolog Bryce Britton. Ten napsal fenomenální knihu „o svalech lásky“, ve které se zmiňuje, že cviky zlepšují sexuální prožitek. Řada odborníků skutečně potvrdila, že Kegelovy cviky mají pozitivní vliv nejenom na svaly pánevního dna, ale i na kvalitu sexuálního prožitku.

Kegelovy cviky - posilování pánevního dna

Příklady cviků

Kegelovy cviky

Nejen pro zpevnění svalů pánevního dna

Propracovaný systém cvičení byl původně navržen pro zpevnění svalů pánevního dna. Kegelovy cviky se využívaly zejména při problémech močové inkontinence. Tuto metodu si osvojily ženy ať již v těhotenství, po porodu či v menopauze. Těm přinesly cviky lepší kontrolu nad svým tělem. Ženské pohlaví tak díky tomu mělo možnost zažít zvýšenou vzrušivost a intenzivnější orgasmus. Kegelovy cviky jsou tou správnou cestou k lepšímu sexu.

Mnohem později se uskutečnilo několik výzkumů, které potvrdily, že procvičování svalů pánevního dna má mimořádný účinek i na muže. Tato aktivita optimálně napomáhá v rámci celkového zlepšení mužství. Kegelovou technikou lze u mužů docílit oddálení ejakulace, zlepšení a zpevnění erekce. Cviky výrazně zlepšují krevní zásobení penisu, pozitivně se odráží na produkci spermií a zlepšuje se tím také výdrž při sexu.

Jak cvičit

Kegelovy cviky zvládne každý a zapotřebí k tomu nejsou ani žádné pomůcky. Nežli se pustíte do samotného cvičení, je potřeba si uvědomit, které svaly se aktivně zapojí do posilování. V praxi jde o skupinu svalů, které se při močení využívají. Ve skutečnosti při tomto cvičení probíhá stahování a uvolňování svalstva. Kegelovy cviky provádějte výhradně s prázdným močovým měchýřem. V opačném případě by se mohla velmi rychle rozjet infekce močových cest.

Po lokalizaci svalů následuje nácvik břišního dýchání. Zaměřte se na velmi hluboké pravidelné dýchání. Vyhněte se zadržování dechu. Lehněte si na záda, pokrčte kolena a na pět sekund stáhněte svaly pánevního dna, pak je uvolněte. Cvičení opakujte několikrát. Po nějakém čase vám již nebude dělat potíže tento cvik provádět ve stoje anebo v sedě.

Kegelovy cviky se dají jednoduše cvičit při cestě do práce přímo v dopravním prostředku, na zahrádce či na výletě. Zacvičit si ovšem můžete také doma kupříkladu u sledování televize, vaření či praní. Jako začátečníci těchto cviků se hlavně moc nepřepínejte a cvičte pár minut denně. Každý den přidávejte nějakou tu sérii navíc. Časem se dostanete do fáze, kdy vám nebude dělat problém 300 posilovacích cviků.

Podrobný popis různých cviků naleznete na webu musimcasto.cz


Mohlo by vás také zajímat



 

comments powered by Disqus